Halsfluss

Jaha inatt så har man sovit riktigt dåligt...
Jag har vaknat var 3:e timme så det var ingen höjdare.
Kan inte ens svälja min egen saliv, då är det illa!

Så imorse bestämde jag mig för att ringa till vårdcentralen.
Sa som det var till dom så jag fick en tid kl.17.00.
Eftersom att Jerry har bilen till Linköping så fick mamma ställa upp att följa med.
På vårdcentralen tog de ett halsprov och det visade sig att jag hade halsfluss, men det räkte inte att en sköterska sa det så jag fick en ny tid kl.19 så att doktorn skulle kolla på mig eftersom de inte hade nån tid direkt efter :(
Så jag och mamma åkte hem till dom en sväng och sen kl.19 stack vi tillbaka, men då fick jag och vänta 30 minuter *suck* Jag skulle behöva en spottkopp eftersom att det gör såååå ont att svälja!
När doktorn undersökta mig så sa han det jag redan visste...
Att det var en REJÄL halsfluss som jag hade åkt på så nu blir det att äta pencilin i 10 dagar.
Får hämta ut det imorn, men fick med mig två tabletter så att jag kunde ta en redan ikväll...

Tack å lov för då kanske man får sova ordentligt inatt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0