Irriterad

Idag har det inte varit någon bra dag på jobbet.
Har ju jobbat heldag idag (10-18) och typ vid 11.55 så kommer det in 3 st zigenare på Barnvagnen.
Tänkte först att de här är nog ingen fara, men sen beter 2 av dom sig konstigt och börjar att uppehålla mig medans den 3:e personen går runt i butiken.
Jag känner ändå att jag har koll på henne, men nu börjar det även att kännas lite olustigt.
Precis när jag kollar till på den 3:e personen så ser jag hur hon stoppar på sig kläder under kjolen, jag tänker på en gång om jag verkligen sett rätt eller om jag bara inbillat mig. Men jag VET verkligen att jag såg henne  stoppa på sig kläder så jag ringer in till Kim och säger till honom att han måste komma in på en gång och det gör han.
Men där står vi båda två och vet inte vad vi ska göra, finns så himla mycket regler och lagar så man vet till slut inte vad man får och vad man INTE får göra.
Sen vågar jag inte ingripa för man vet aldrig vad de har under sina kjolar.

Vi står båda och tittar på när de lämnar butiken, men vi är snabba att ta deras registreringsnummer för som vanligt när de är i farten så har de en bil som redan går så de bara behöver hoppa in och sen är de borta.
Jag ringde även till polisen och pratade med dom.
De åkte till Barnvagnen och pratade med mig och jag har även gett dom signalement.
Har också gett dom mitt nummer ifall jag ska åka och titta på bilder ifall det är någon av dom jag känner igen.
Var i alla fall skakis och könde mig otillräcklig efter dagens händelse.
Jag blir så himla arg hur man kan göra något sånt, vi blev av med varor för över 800 kr idag och vi vet vilka det är men vi kan inte göra ett skit!
Nu i efterhand önskar jag att jag hade sprungit efter och stoppat dom men det är verkligen lätt att vara efterklok.

Någon mer där ute som varit med om samma sak?
Berätta gärna hur ni betedde er...

Kommentarer
Postat av: Anette

Jag vet precis hur det känns. De har varit nere hos oss på jobbet också och snott. Bl a den ena Ronaldfond-bössan som stod på kassan. Och de är inte blyga inte. De tog den när vi var framme i kassan. Men precis som hos er, så var det nån som uppehöll oss samtidigt som en annan snodde pengarna.

Det är fan inte konstigt att vi har fördommar mot dom, och jag tänker aldrig med be om ursäkt för att jag HAR fördommar. Fy fan, apor är vad de är. Hela högen!

2008-08-21 @ 13:34:40
URL: http://anettej.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0