Det var längesen

Nu har jag hunnit att landa efter julen...Var ju till Jerrys morbror på Julafton, åkte upp dit redan dagen innan direkt efter jobbet och sen var vi där till Juldagen. Åkte därifrån vid 10-tiden och då var det vidare till Karlskoga och hem till mor och far.
Tänkte berätta lite i stora drag om min jul i alla fall, passar även på att visa bilder eftersom det gör ett inlägg mycket roligare. Tycker jag i alla fall!

Julafton:
Dagen före julafton åkte vi som sagt till Ekshärad. Var jag, Jerry och Ann som åkte i våran bil. Första stop fick bli Kristinehamn där vi tände ljus hos Monica, Jerrys mormor, och sen blev det Mc Donalds eftersom vi inte hunnit att äta något. Smakade hur bra som helst. När vi kom upp till Ekshärad så var det uppdukat kvällsmat. Skinksmörgås och te med mera...Mums!
Bosse och Emma kom upp straxt efter oss så då åt vi tillsammans, passade även på att spela sällskapsspel innan det var dags för sängen. Tyvärr så var Jerrys mobror inte med oss för han hade brutit armen så han var kvar på lasarettet. ingen bra timeing där inte, men sån tur var fick han komma hem på julafton.
På julafton så åt vi först frukost sen passade vi på att ta en liten promenad, när vi kom in igen så bastade Jerry, Emma och jag...Hur skönt som helst! Sen blev det Kalle Anka, men missade det mesta och sen blev det glögg och sen vid 17-tiden hade alla fått nog. Då fick allt tomten komma :)
Fick en massa fina julklappar...jag blev hur nöjd som helst!
Fick en massa nya pysselsaker så nu blir det att beställa hem kort från Rhodos resan så jag kan pyssla ett album.
Vid 19-tiden blev det julmat...Herregud vad man äter men var hur gott som helst!
Sen kom Ullis, Hannah och Zodiac också så då blev det dags för julklappsbyte, sen flöt kvällen på i ett lugnt tempo...UNDERBART!

  
   
  
   
  


Juldagen:
Kom nog hem till mamma och pappa vid 12.30 och då bar vi upp lite julklappar som vi inte ville ha ståendes i bilen så de skulle bli kalla. Fick ju en skrivare och den är ju inte så smart att ha i bilen.
Började med maten nästan på en gång när vi kom så vi åt nog vid 14-tiden och det smakade smaskens idag också! Sen blev det film och sen kom faktiskt tomten...Han hittade oss i år också :)
Men tror nog det var en gammal tomte för herregud, jag trodde jag skulle skratta ihjäl mig av allt tok, kunde ha börjat brinna och allt möjligt under den korta stund som tomten var där...Hahaha!
Mamma och pappa fick nog den bästa julklappen som man kan få...De ska bli farmor och farfar och lilla jag ska bli faster...Micke och Angelica ska nämligen få en liten bebis den 14:e Juli. Filmade när mamma och pappa fick reda på det så det var himla kul att se deras miner. Mamma började gråta och pappa tappade hakan...Haha!
Tobbes min var också betalbar...Han bara satt och stirrade rakt fram och sa inte ett ljud...Kul var det i alla fall men Jerry och jag har ju vete om det ett tag i alla fall, nu behöver vi inte vara rädda för att försäga oss i alla fall.
God jul då farmor Anitha, Farfar Conny och farbror Tobbe...Nästa jul så blir det små barnsteg som springer omkring!
Vid 21-tiden så höll Jerry och jag på att somna eftersom det har blivit sena nätter och tidiga mornar så då åkte vi i alla fall hem. tack för en underbar Jul allihopa!

   
   
  
   
  




Ja herregud vilken jul det har varit...
Hur har ni firat eran jul?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0