Till minne av farfar

Den här sången sjöng min farfar ofta för mig...
Han spelade dragspel och sjöng medasn jag fick sitta nära honom!
Saknar dig farfar...Kommer alltid att sakna dig!

"I en sal på Lasarettet, där de vita sängar står
låg en liten bröstsjuk flicka blek och tärd med lockigt hår.

Allas hjärtan vann den lilla där hon låg så mild och god
Bar sin smärta utan klagan med ett barnsligt tålamod.

Så en dag hon frågar läkarn som vid hennes sida stod:
Får jag komma hem till påsken till min egna lilla mor?
Läkarn svarar då den lilla:
Nej mitt barn det får du ej, men till pingsten kan det hända
du får komma hem till mor

Pingsten kom med gröna björkar
Blomsterklädd står mark och äng, men den lilla flickan låg där
ständigt i sin säng.

Så på nytt hon frågar läkarn som vi hennes sida står:
Får jag komma hem till hösten till min egna lilla mor?
Läkarn svarar ej den lilla,
men strök sakta hennes hår och med tårar i sitt öga vänder han sig om och går.

Nu hon slumrar uti mullen
slumrar sött i snövit skrud,
från sin tåligt burna längtan har hon farit upp till gud.

Vintern kom och flingor falla
på den lilla flickans grav.
Hon fick aldrig se sin mamma, men i himlen se sin far"



Tack för en underbar tid farfar!
Ingenting är som det ska vara längre utan dig...
Älskar dig nu & för alltid...
Du är bäst! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0