Hur svårt kan det va?

Herregud säger jag bara.
Jag blir så trött på kunder som tror att det går bra att byta när de inte har något kvitto!
Fick ta en diskussion med en kund idag för de hade fått ett par grindar från barnets farmor och nu ville de byta/lämna tillbaka dom, men det fick dom inte eftersom att de inte hade något kvitto.
Kunden förstod inte våra resonemang, han tyckte det var dålig stil eftersom att farmorn, som han tror har kvar kvittot, nu var i Spanien och hon skulle troligtvis stanna där i 6 månader för hon var pansionär..So what!
Det är väl inte mina problem om man är så dum att inte lämnar kvittot hemma i så fall ifall det behöver bytas.
Jag sa i alla fall att det hjälper juh inte mig nått att farmorn är i Spanien för jag har ju fortfarande inte fått något kvitto.
Nu kommer det stå om det här i någon tidning också för att han tyckte det var sååå dåligt av oss!

Men är det bara vi på Barnvagnen och Briobutiken som kräver kvitto ifall man ska byta eller lämna tillbaka nått?
Skulle juh inte tro det!
Jag måste bara fråga för för mig är det självklart att man måste ha kvittot om man ska byta eller lämna tillbaks en vara.
Vad tycker ni??

Kommentarer
Postat av: Anette

Självklart har du rätt. Ett kvitto är väl ett måste tycker jag. Annars kan de ju lika gärna ha köpt den nånstans...



Du gjorde HELT rätt!

2008-10-01 @ 21:33:18
URL: http://anettej.blogg.se/
Postat av: e

haha krigar du marre? =) bra jobbat. folk finns det till allt :P

2008-10-01 @ 22:36:14
URL: http://emmafridaelisabeth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0