Fy..

Satt vid datorn nyss och höll på att kolla runt lite, plötsligt hör jag ett skrik. Trodde först att det var från vardagsrummet för Jerry satt vid teven, men sen hör jag att det kommer utifrån så jag öppnar sovrumsfönstret och fy fan vad det skriker. Jag börjar att väsnas litegrann och då ser jag att det springer iväg en räv. Vet att det har varit en räv som tagit en katt här förut så jag blir livrädd, hoppas att den klarade sig om det var en katt.

Jag gick i alla fall ut och kollade på baksidan, gick juh inte och letade som tusan men försökte locka och höra om jag hörde nått men det gjorde jag inte. Lockade i alla fall till mig 2 katter, men de var inte skadade i alla fall sån tur var. Ringde även på hos en granne som har katt för såg att teven stod på men hon öppnade inte. Tänkte att jag skulle säga till henne eftersom hon har sina katter ute. Hoppas i alla fall att jag skrämde bort räven i tid och att den inte hann skada någon katt för tror det var en katt som skrek! Dagens goda gärning Marlén. Kan måndagen börja bättre?

Nej nu blir det att sitta i soffan med älsklingen en stund innan det är dags att sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0