Föräldragrupp

Igår (torsdag) så var Jerry och jag iväg på föräldragrupp.
Var andra gången som vi träffades, nu är det juluppehåll tills i Januari.

Vi kollade i alla fall på en film från förlossningen.
Man fick följa med par som berättade hur de upplevde allting och sen pratade barmorskorna om förlossning och lite om vad man ska tänka på. Man ska absolut inte vara rädd för att fråga dom något eller be om smärtlindring för den finns ju till för att hjälpa oss under förlossningen.
Känns i alla fall verkligare nu. Är första gången som jag kollar på en sån film som gravid.
Har ju kollat ett antal gånger förut på förlossningar men det har inte varit samma sak.
Sedan så pratade vi lite om smärtlindring som finns att få.
Kan alltid vara bra att veta lite i förväg.

Kanske är på tiden att man börjar fundera ut hur man vill ha det när man kommer in till BB.
Är ju bara 3 månader kvar och om tiden ska gå lika fort som den gjort fram tills nu så är det ju snart dags.

Just nu så längtar jag tills den 23:e december då Jerry och jag ska träffa våran barnmorska och ta nytt mått på bebisen. Blir kul att se om den ligger på kurvan fortfarande. Magen har i alla fall vuxit en hel del, tycker jag i alla fall och jag tror att Jerry håller med i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Emma

Hej. Kommer ni att få gå på ett besök på BB? Det fick vi göra och det var både bra och roligt, då man fick chansen att se några bebisar. Bra i och med att de berättar vad de gör och vad man själv kan få göra osv. Har du sett filmen som Lennart Nilsson har gjort "Livets mirakel" har du inte det så gör det tycker jag. Jag gillar den skarpt =0)

2010-12-18 @ 12:28:49
URL: http://steniz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0