Graviditeten

Jaa..Jag trivs verkligen att vara gravid.
Börjar bli lite jobbigt nu bara att stå på jobbet om dagarna, men det går ändå bra än så länge.
Jag hoppas ju kunna jobba så länge som möjligt!
Kanske inte kan jobba heldagar, men kan ju jobba kortare dagar så ska det nog gå bra!

Vad händer mer då?
Jag kan ju säga att magen vuxit en hel del och det känns som den växer mer och mer för varje dag.
Man kan ju inte dölja att man är gravid i alla fall. Inte för att jag har försökt med den men ändå :)
Jag tycker bara det är skönt att det äntligen syns att man har en liten bebis i magen.

Angående vikten så går det skit bra.
Barnmorskan sa ju till mig att det är lagom om jag går upp ca.10 kg under graviditeten eftersom jag redan är överviktig innan. Kan säga att jag är riktigt nöjd med vikten och vad jag hittills gått upp.
Hoppas bara att det inte rusar iväg sista tiden så man kommer gå upp en massa.
Viktuppgången just nu (v.29+3) är i alla fall + 2,9 kg från det att vi skrev in oss hos barnmorskan.

Jag lovar att jag ska ta någon magbild någon dag också, men det får nog bli efter jul.
När jag jobbat klart och hunnit varva ned litegrann.
Nu ska jag strecka ut mig raklång i soffan och mysa med min/våran lilla bebis därinne i magen.
Det sparkar och rör sig på en gång som jag suttit stilla en stund. Är skönt att det rör sig så man vet att allting är bra därinne med bebisen.
Jag längtar till torsdag då vi ska till barnmorskan igen och ta nytt mått på magen och så göra de vanliga testerna på mig också. Skönt att göra det så man ser hur allting fungerar.

Nej ryggläge nästa!
Kram på er allihopa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0