Nämen..

Kollade just dom senaste inläggen och såg att jag inte skrivit om sist vi var till barnmorskan.
Kanske är någon som är nyfiken på hur det går för lill*n därinne.

Mätte magen för andra gången nu och den hade vuxit 4,5 cm sen sist vi var där och den följer sin kurva så det känns jätte bra. Det nya måttet på magen är nu 25,5 cm. Bäst att jag skriver det så jag inte glömmer det, kan ju vara kul att veta tills nästa gång vi ska iväg.
Förutom mätningen av magen så pratade vi lite allmänt och kollade mitt blodtryck med mera.
Allting såg jätte bra ut och jag behöver fortfarande inte äta några järntabletter så det känns jätte bra!
Var tydligen ovanligt att man slipper äta järn så jag får väl se om jag klarar mig hela graviditeten eller om jag får börja nu i slutet. Håller tummarna för att slippa helt!
Vi lyssnade även på bebisens hjärta, eller jag gjorde ju inte det men Jerry & barnmorskan. Dom lyssnade med en liten tratt av något slag, ville inte lyssna med maskinen eftersom det är ett sorts ultraljud och det är ju inte så bra att göra det för ofta. Får se om vi gör det nästa gång kanske!
Vi får se hur vi gör!

Tog även upp min snuva med barnmorskan också och hon hörde att jag hade lite svårt att andas genom näsan så hon skulle kolla med någon och sen ska jag ev. få någon nässpray utskriven på recept.
Det ska bli himla skönt, för nu var det längesen som jag sovit en hel natt.
Kan ju behöva all sömn jag kan få sen sista tiden så jag är ordentligt utvilad när det är dags för den stora dagen. Är ju bara lite mer än 10 veckor kvar till BF..Åh herregud!
Förstår inte hur jag ska hinna förbereda mig, men det ska allt gå.

Nästa gång vi ska iväg till Barnmorskan är i alla fall den 11 Januari kl.08.30.
Hoppas att allt ser lika bra ut då och att bebisen fortsätter att följa sin kurva.
Känns ju redan nu som magen vuxit sen sist så :)

Sådär, nu vet ni ju lite om läget i alla fall :)
Var skönt att skriva om bebisen litegrann, lättare att hålla koll då.
Nu ska jag fortsätta kolla på teven en stund och sen får det nog bli sängen och läsa.
Har ju fått 2 nya böcker i julklapp som jag vill börja läsa också så nu får jag sätta fart :)

Ha en fortsatt bra kväll..
Kram på er allihopa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0