Suck..

Jag går och är ständigt täpt i näsan.
Tror jag blir tokig på det här snart!
Man får ju inte ta vanlig nässpray heller när man är gravid utan nu tar jag någon saltlösning bara och det är ju inte den bästa i världen.
Sån tur är brukar det i alla fall bli lite bättre på dagarna, men på kvällarna/nätterna är det värst.
Får fan panik när jag inte kan andas genom näsan.
Andas man genom munnen så blir man ju snustorr om läpparna och i munnen.

Någon som har tips?
Det fick bli lite gnäll i detta inlägg, men jag var tvungen :)
Kram på er

Kommentarer
Postat av: Anonym

Prova att ha kokhet vatten i en kastrull eller liknande och ha en handduk över dig och andas in tills täppan släpper sen kan du ha tiger balsam eller annan linnement "klick" under näsan, det får slemhinnorna att bli mindre svullna och doften öppnar upp täppan :)

2010-12-13 @ 14:54:42
Postat av: marlén

Svar till Anonym: Jag ska prova det och se om det hjälper. Tack så jätte mycket för ditt tips :)

2010-12-13 @ 15:33:13
URL: http://anithamarlenlinnea.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag fick ett nässpray utskrivet på recept av BM, det är mot allergi, men det hjälper. Jag är också täpt jämt det har med hormonerna och göra, hör med din BM om hon inte kan skriva ut det. Det heter Nasomet.

2010-12-13 @ 17:37:23
URL: http://steniz.blogg.se/
Postat av: Saraah - Frisör & Nagelteknolog

sv: Ja visst va vi söta små tärnor :) Ja det är hela 22 år sedan! Uh va tiden går ;) <3

2010-12-13 @ 18:55:47
URL: http://aranele.blogg.se/
Postat av: Angelica

Ja, hör med din BM. Jag fick ta vanliga näsdroppar de sista månaderna (sista 2 tror jag det var). Det påverkar inte bebisen så mycket då. Men hör med henne. Jag frågade inte förrän på slutet och då sa hon att jag hade kunnat få något som hjälpt tidigare.



Tack för en trevlig kväll igår =)



Kramar

2010-12-14 @ 08:22:37
Postat av: Kamilla

Jag vet inte vilken sort av nässpray det är, men det finns ngn receptfri man får ta även som gravid. En kollega till mig var täppt genom hela graviditeten och när väl flickan tittade ut försvann det direkt.

Men kolla med din BM :)

2010-12-16 @ 16:52:40
Postat av: marlén

Tack för all hjälp. Ska prata med min BM på en gång den 23:e när vi ska dit..Orkar inte med detta i ca.3 månader till..kram

2010-12-16 @ 23:36:58
URL: http://anithamarlenlinnea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0