Vecka 26+0

Nu är vi redan inne i vecka 26 och jag känner våran bebis mer och mer för varje dag.
Det är en underbar känsla att det rör sig därinne. Så länge bebisen sparkar och man känner den så tyder det ju på att den mår bra.
Jag känner mig väl lite tröttare nu igen...till och från.
Känns väl sådär, men bara att acceptera!
Annars så är det bara bra, funderar på att köpa någon speldosa snart som man kan spela lite för magen. Bebisen tar ju in en massa ljud och det kan ju vara kul om den känner igen melodin lite när den tittar ut.
En del tycker säkert det är fjantigt, men jag och Jerry tänker i alla fall göra så.
Måste bara ta med mig Jerry till jobbet så han kan vara med och välja vilken vi vill ha.
Det finns ju hur många som helst, men jag tror det kommer att bli någon från Teddykompaniet.

Avslutar detta inlägg med lite information från mammasidan:

Din graviditetsvecka:
26
Fostrets ålder: 24 uker


Barnet är nu redan ca 31 cm långt. Tänk på att fostrets ålder hela tiden är 2 veckor yngre än graviditetsveckorna vi räknar. Fostrets ålder är nu därför egentligen 24 veckor.


Fostret reagerar på både ljud och ljus. Det kan också känna att någon stryker på magen. Kände du till att fostret tycker om musik?


Du har kanske fått sträckmärken på din hud. Det finns ingen behandling med dokumenterad effekt att erbjuda, men de bleknar ofta efter förlossningen.


Fostrets längd:
ca. 33,5 cm
Fostrets vikt: ca. 950 g


Kommentarer
Postat av: Emma

Jag nynnade och sjöng när jag väntade Olivia =0) Så det är inte alls "fjantigt" tycker jag =0) Det är bara gulligt, sen är det bra i fall det lugnar bebisen utanför magen sen =0)

2010-12-03 @ 20:14:41
URL: http://steniz.blogg.se/
Postat av: marlén

Emma: Aha okej..då behöver jag inte känna så då :)

Hur går allt med din graviditet? Hoppas det går bra. Vilken vecka är du i nu? Kramis

2010-12-04 @ 01:16:57
URL: http://anithamarlenlinnea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0