Barnmorskan

Sådä nu har vi varit iväg till barnmorskan och kollat så att allt ser bra ut med våran lilla plutt.
Fick höra hjärtslagen och det var riktigt häftigt! Det slog som tusan.
Alla testerna och sånt som hon tog såg bra ut också.
Behöver inte äta några järntabletter eller nått sånt så det är skönt.
Magen var 21 cm idag. Lika bra jag skriver upp det här så jag kommer ihåg det till nästa gång.
Vi ligger i alla fall innanför kurvan för längd/vikt, men ligger precis ovanför det nedersta strecket så det kommer ju inte komma ut någon jätte stor bebis men det hade vi ju inte räknat med! :)
Har skrivit in oss i föräldragrupp nu också så första mötet är den 9/12 kl.14.30-16.
Känns som om tiden kommer att gå himla fort nu.
I alla fall december månad. Kommer ju att vara en hel del jobb och en del möten inplanerat!

Viktiga datum att komma ihåg:
8/12 Försäkringskassan informationsmöte kl.15.30-16.45
9/12 Föräldragrupp kl.14.30-16.00
23/12 Barnmorskan kl.9.00

Kommentarer
Postat av: Storebrorsan!

Hej Syrran! Visst är det häftigt att höra hjärtljuden :0) får mig att tänka tillbaka på när jag och Angelica var iväg och fick höra dom :0) Hoppas allt är bra med er. Melker somnade i sin fåtölj framför tvn här nyss, höll på att plocka iordning efter maten och när jag kom in i vardagsrummet så sov lillplutten :0) Ha det bäst och hälsa Många kramar från oss!

2010-11-25 @ 12:20:23
Postat av: Emma

Det är en häftig känsla med hjärtljuden. Bara väntar tills vi får göra det igen =0)

Vilken tur du har med järntabletterna. Fick äta hela grav. med Olivia och nu varannan dag efter att vi varit på ultraljud. Ser inte fram emot det =0/

2010-11-25 @ 20:48:34
URL: http://steniz.blogg.se/
Postat av: marlén

Storebrorsan: Ja det var riktigt häftigt. Skönt att se att allting såg bra ut också med mina prover och allt. Känner mig riktigt nöjd med allt i graviditeten än så länge :) Ha de så bra och hälsa familjen...Många kramar



Emma: Ja det var skit häftigt ju! Men jag har fortfarande svårt att fatta att det är nånting därinne. Kommer ju inte fatta det förrens bebisen tittar ut! Jag kan säga att jag haft väldig tur än så länge med min graviditet. Har ju mått hur bra som helst hela tiden och inte behövt äta några tabletter, förutom folsyran dom första veckorna :) Hoppas allt är bra med er..Går allt bra för dig?

2010-11-25 @ 22:53:24
URL: http://anithamarlenlinnea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0