Hej Sverige..

Nu är vi hemma igen!
Borta bra, men hemma bäst...
Kan ju berätta lite om våran London vistelse.
Gjorde så lite som möjligt förutom att kolla på Arsenal :)

På lördagen kom vi fram till London straxt efter klockan 12, då fick vi lämna in väskorna på hotellet men vi fick inte rummet förrens vid 14-tiden. Fick bli en runda och en fika i Hyde Park.
Det låg bara på andra sidan vägen av hotellet så det var ju ingen jätte bit att gå, kan säga att det räckte bra ändå eftersom både Jerry och jag var rätt trötta efter att vi gått upp kl.02.15 natten till lördag.
Vid 14-tiden så fick vi hotell rummet!
Så då gick vi och la oss i några timmar för att orka med lördag kvällen.
Kvällen avslutades i alla fall med att äta med Kajsa, (Jerrys granne som hjälpt oss med bokning av hotell), vi hamnade på en Grekisk restaurang och det smakade riktigt bra!
Fick även bli en sväng till en pub efter vägen också. Snackade en massa och sen vid 23-tiden så var vi rätt trötta så då gick Jerry och jag tillbaka till hotellet...

Söndag = matchdag!
Kan säga att både Jerry och jag var jätte pirriga!
Har längtat som tusan efter den här dagen sen jag köpte biljetterna i Augusti, det blev i alla fall en väldigt uppskattad 25 års present till Jerry! Stack iväg till Arsenal vid 11-tiden, så först innan vi gick in på arenan så blev det lite shopping i Arsenal-shoppen. Jerry köpte en matchtröja och sen kunde vi ju inte låta bli att köpa en pyjamas och en body till våran lilla familjemedlem. Skit söta verkligen!
När vi handlat klart så var det bara att gå bortåt till arenan för att gå in och käka. Var ju med 3 rätters buffé på biljetterna, riktigt lyxigt!
Var skönt att vara där i tid för vi hade hur mycket tid som helst på oss att äta. Maten smakade i alla fall helt okej, sällskapet som satt vid vårat bord var väl ingen höjdare då dom knappt kunde svara när Jerry försökte vara trevlig och bara föra en liten konversation...Jaja, tur att det var älsklingen & jag som var där så vi kunde roa oss själva! Efter maten så gick vi i alla fall ut och satt oss en stund för att kolla medans de värmde upp litegrann, verkligen en overklig känsla att se dom live!
Vi fick i alla fall gå in en stund igen sen för det var ingen direk värme på arenan så var bäst att vara inne så länge som möjligt! Man hinner ju att bli tillräckligt kall ändå under 90 minuter :)
I alla fall så gick vi ut igen till matchstart och gud va mäktigt det var när de kom in på planen!
Trodde inte att jag skulle reagera så starkt som jag gjorde, men tydligen så gjorde jag det. Blev i alla fall en jätte lyckad dag med älsklingen och en jätte bra match även fast de förlorade med 1-0. Vi fick ju ändå se dom spelarna som vi ville se spela :(
Typiskt att Jerry inte fick se nått Arsenal mål den här gången heller...Hade våran bebis varit med i Arsenal så hade det definitivt blivit mål för gud vad h*n var med och sparkade...Haha!

Efter matchen så blev det tillbaka till hotellet igen.
Var dags att byta om för att åka hem till Kajsa och hennes bror Erik för att laga lite mat och se hur dom bodde. Alltid kul att se när man pratar om det en del, blir ju lättare att förstå då. Var riktigt skönt att komma ifrån turistdelen av London och se lite annat. Var ju inte riktigt lika hysteriskt där som vid vårat hotell :)
Åkte hem från dom vid 22-tiden, då var det bara att hoppa på tunnelbanan och det var verkligen ingen höjdare. Fy faaan säger jag bara, det är ju inte fullt förrens det rinner över!
Kan ju säga att det finns inga "personliga utrymmen" på tunnelbanan. Jag stod intryckt i ett hörn, och då menar jag verkligen intryckt. Kunde inte ens få upp armarna ur jackfickan! Sån tur var så skulle ju Jerry och jag byta linje så på nästa var det inte alls lika trångt, skönt för då kunde man ju andas!
Blev i alla fall hopp i säng på en gång när vi kom till hotellet.

Måndag (idag) så var det dags att åka hem.
Kan säga att det räcker med en weekend i London, orkar inte med tempot som är där längre. Jag låter säkert jätte gnällig, men jag är för hemmakär för att jag skulle vilja vara borta längre.
Blev i alla fall lite sovmorgon så vi gick inte ner och åt frukost förrens vid 9-tiden. Kajsa hade föresten ordnat så vi fick lite extra frukost...Tack så jätte mycket! Var gott med nått mer än bara smörgås som det bara brukar vara annars i en continental frukost.
Åt i alla fall i lugn och ro och sen var det upp till rummet för att packa! Kunde ju ta de lugnt med det också eftersom vi inte behövde åka förrens kl.11.00. Hann till och med lägga oss i sängen en stund och ta de lite lugnt framför teven, verkligen inga fel! Sen blev det i alla fall dags att åka hem.
Först tunnelbana, sen tåg, sen flyg och till sist när vi var hemma i Sverige så var det bara att sätta sig i bilen för att köra hem. Gick riktigt bra att köra...Tog det utan stopp, man vill ju bara hem när man varit borta i några dagar.

Sådär...Jäklar vilket långt inlägg det blev!
Blir intressant att se om det är någon som orkar ta sig igenom hela...Ni kan väl lämna en liten kommentar om ni gjorde det ;)

Kram på er allihopa!




Kommentarer
Postat av: Emma

Ni verkar ha haft en toppen resa. Såg resultatet på text-tv o tänkte faktist på er då, tyckte synd om er att de inte gjorde nått mål o vann. Men kan inte ens föreställa mig upplevelsen! Har inget direkt favvolag i fotboll förutom i Sverige. Oha JA jag orkade igenom hela inlägget =0)

2010-11-09 @ 20:17:46
URL: http://steniz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0