V.22

Nu (fredag) så går vi in i vecka 22.
Jag känner bebisen mer och mer nu för varje dag som går.
Helt underbart med en egen liten familj.
Vill att det ska vara Mars så du kan titta ut så jag får se vem du är lik.
Hihi...Jag tror nog att det kommer att bli en mini Jerry ;)
Men jag är fortfarande väldigt osäker på vad jag tror det blir..Kille eller tjej?!
Hmm...Spelar ingen roll vad som tittar ut, bara bebisen är frisk och mår bra.
Jag gör mitt bästa för att bebisen ska ha det så bra som möjligt redan nu i magen, hoppas att jag sköter mig bra.
Finns ju ingen bok direkt om vad som är rätt och fel, eller det kanske det gör föresten.
Skulle ju inte bli direkt förvånad! ;)

Här kommer lite information från mammasidan:
Din graviditetsvecka: 22
Fostrets ålder: 20 uker


Fostret har utvecklat sin egen dygnsrytm, med aktiva perioder och sömnfaser. Många känner att fostret är mest aktivt när mor vilar sig. Var noga med tandhygienen, man har en tendens att få lite tandköttsinflammation och detta kan ge grogrund för hål i tänderna. Ta kontakt med din tandläkare om du har besvär.


Har du foglossningsbesvär? Här kan du läsa mer om
forlossning.
Kanske har du redan nu råmjölk i brösten? Brösten fortsätter växa och området runt bröstvårtan - areola - blir större.


Har du kontakt med andra som är gravida eller har små barn? I
Mammasidans forum träffar du fler gravida kvinnor och småbarnsföräldrar.


Fostrets längd:
27,5 cm. Hel längd, hjässa till fot
Fostrets vikt: 550 g.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0