Vecka 23+0

Går in i vecka 23 idag (fredag).
Har även ringt barnmorskan idag och ändrat tiden för nästa besök.
Passade ju inge bra med den första tiden som jag fixat eftersom Jerry jobbat natt då.
Hade bokat den 24:e kl.09.00 och då kommer ju inte Jerry vakna till. Inge kul om han inte får gå och lägga sig heller så då bestämde vi oss för att ändra datum. Nu fick vi den 25:e november så det är ju bara dagen efter det som vi bokat först. Vill ju att han ska vara med nu när det kör igång med mätning av magen, lyssna på bebisens hjärtslag och kolla så att allt ser bra ut.
Får däremot träffa en annan barnmorska för våran skulle ut och resa, men det ska nog gå bra. Är ju förhoppningsvis bara den här gången som det blir så!

Mer om mig då.
Jag mår rätt så bra, lite stel bara. Speciellt i ryggen, men det beror nog mycket på att man får stå mycket på jobbet. Jag får försöka bättra mig på att tänka mig för hur jag står men det är inte det lättaste.
Svårt att vänja sig till sånt som man inte brukar!
Känner mig lite tröttare nu igen också, men det kommer väl i periodvis.
Tycker i alla fall att jag klarat mig bra hittills med krämpor och allt som hör till att vara gravid.
Trodde det skulle vara värre, men jag ska inte säga för mycket än.
Är ju ändå 4 månader kvar så än så länge kan det ju faktiskt hända en del grejer.

Nu blir det lite information från mammasidan:

Gravid vecka 23
Din graviditetsvecka: 23
Fostrets ålder: 21 uker


Fostret väger 450 gram. Fostret lägger på sig mycket de kommande veckorna. På barnets hud bildas det nu ett klibbigt fettlager som kallas vernix. Huden är rynkig och fostrets kropp är smal.


Vissa får vid denna tidpunkt och senare förvärkar. Detta är sammandragningar av din livmoder. Ett slags test på förlossningsvärkarna som kommer när förlossningen sätter igång.


Ibland känner du kanske stick längs sidan av buken. Detta är livmodern och livmoderbanden som sträcks, så kallade ligamentsmärtor. Smärtan avtar dock snabbt och det är helt ofarligt.

 

Fostrets längd: ca. 29 cm
Fostrets vikt: ca. 625 g


Kommentarer
Postat av: Emma

Finns något att köpa på H&M som man har runt mage och rygg. Ser ut som en tubtop typ. Den hänger vid underkläderna på mammaavdelningen, finns i svart och vitt. Ska ge ett bra stöd för både mage och rygg. Det heter bellybandit och är inte lika dyrt som de lite mer exklusiva man kan köpa på nätet.

2010-11-13 @ 19:27:36
URL: http://steniz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0