Vecka 15+0

Här har jag tagit lite om vad som händer under v.15 från www.mammasidan.se:
Fostret växer snabbt. Kroppen växer snabbare än huvudet nu så att fostret får mer riktiga proportioner. Håret på fostrets huvud börjar bli tätare. Pigmentcellerna börjar producera pigment. Det bestäms nu vilken hårfärg ditt barn får. Barnets hud är mycket tunn och genomskinlig. Man kan se blodkärl genom huden.Jeans är inte bekväma att använda längre. Kanske det är dags att använda mammakläder? Bekväma byxor som inte stramar är bäst för dig och fostret. Fostrets längd: 14 cm. Hel längd, hjässa till fot

Idag (söndag) så går vi in i vecka 15+0.
Jag tycker ändå att tiden går hyffsat fort, det händer ju mer och mer även fast man inte känner så jätte mycket än. Men nu har jag i alla fall fått lite vibbar att bebisen gör lite annat än bara sover.
Hade gått och lagt mig när jag kände lite grann i magen hur det "rörde" sig.
Svårt att beskriva. Just nu längtar jag tills den 11:e Oktober för då ska älsklingen och jag få se våran underbara lilla bebis igen...Mysigt!
Skulle kunna ligga och kolla på bebisen hela dagen om jag fick.
En så jäkla häftig upplevelse!

Längtar efter att du kommer ut till oss så vi får pussa och krama på dig.
Men ändå skönt att det är några månader kvar för är ju en hel del som ska fixas. Barnvagn, bilstol, spjälsäng, skötbord och en massa annat.
Tur att jag jobbar där jag jobbar för visste ganska snabbt vad jag ville ha för vagn. Säger jag eftersom Jerry tyckte jag skulle bestämma, men han kommer få vara med ändå för jag hr beslutsångest om färg och om man ska ha en hårdlift eller en citykorg. Det är inte bara inte!

Så nu vet ni ju lite om vad som händer just nu.
Ha de så jätte bra allihopa...Kram på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0