Söndag

Dagen började kl.9.00 när Albin och jag gick upp ur sängen, då fick det bli lite frukost för både mig och Albin.
Albin han äter ersättning hela dagarna, han vägrar ju tyvärr att äta gröt och smakportioner. Vi har i alla fall börjat med att han får äta några skedar varje dag i alla fall. Han måste ju vänja sig, tror nog han får smak på det där snart och då kommer han säkert älska det!

Annars idag så fortsatte dagen lugnt.
Jag hade inga ideér på vad Albin och jag skulle hitta på.
Ringde mamma en sväng och frågade om hon hade någon plan.
Det slutade i alla fall att jag tog med Albin hem till mamma och pappa för att sen promenera vidare med mamma.
Vi hamnade till slut nere på skolgärdet. Gick mest in och kollade i affärer och Albin passade på att äta lite mat på Leklådan. Tur man har rätt jobb, hoppas jag får fortsätta när jag ska börja jobba efter mammaledigheten.
Jaja, det märks.

Efter skolgärdet så gick vi till Ica Maxi och handlade litegrann och sen efter det så blev det hemgång.
Klockan var ju ca.14 så då hade ju Jerry vaknat. Han fick komma ner i trappan också och hjälpa mig bära. Inte så lätt att få med sig allt upp annars!

När jag plockat in maten så tog jag på mig träningskläderna och tog bilen bort till nobell.
Tänkte ta ett varv i barkbanan...När jag väl var där så kände jag bara att jag skulle prova springa igen och det är jag glad att jag gjorde. Egennyttig som jag är så klarade jag att springa hela varvet, behöver jag säga att jag är super stolt över mig själv?!
Har bara sprungit det 1 gång efter att jag slutade högstadiet. Bra jobbat Marlén!
Ska försöka med att hinna springa nästa vecka också, i alla fall en gång.

Efter att jag sprungit blev det hem, hoppa in i duschen och käka lite mat.
Fick bli rester...Men var tacos så jag lider inte ;)
Nu hade jag tänkt att avsluta söndagen med att bara vara hemma med Albin och strosa omkring i myskläder, men det blev ändrade planer. Mamma ringde och frågade om jag inte hade lust att följa med henne till kyrkogården för hennes mamma skulle ha blivit 90 år idag om hon levt. Självklart så följde jag med...
Åkte först till Coop så mamma sprang in och köpte lite blommor medans jag satt kvar i bilen med en sovandes liten Albin..Hihi..Han somnar ALLTID i bilen!
Sen blev det graven och göra fint med blommorna och sen åkte vi en sväng runt Möckeln också.
Men efter det så blev det hemfärd!

Nu på kvällen har Albin och jag mest tagit det lugnt och bara mösigt med varandra!
Hur underbart som helst...Nu ligger han i sin sng och sover och jag ska alldeles straxt också gå och lägga mig för är såååå himla trött.
Ville bara blogga lite först..Shit vilket långt inlägg det blev, jaja får se om någon orkar sig igenom hela inlägget.
Haha, klandrar er inte om ni inte gör det...Inget jätte intressant ändå!

Vad har ni gjort idag?
Gjort något kul avslut på denna veckan?
Kramis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0