Dom där...

*piiiip* gallstenarna!!!

Började redan igår kväll.
Straxt efter kl.21 fick mamma komma hit för då började jag känna av ett gallanfall. Tog då en tablett som jag fick utskriven förra gången jag fick åka in till akuten...det hjälpte litegrann i alla fall!
Sen vid 23-tiden trodde jag verkligen att det hade gått över, men det hade det visst inte.
Fick ett nytt anfall straxt därefter så då ringde vi till medicinrådgivningen och frågade om jag kunde ta en till tablett.
Det var okej, men om det inte gick över då så var det bara att åka in till akuten!

Hade i alla fall tur för det gick över vid 1-tiden så då kunde mamma åka hem.
Albin hade somnat då så jag gjorde mig i ordning för att göra honom sällskap.

Får tacka mamma för att hon hjälper mig när det blir såhär.
Jag orkar juh knappt ta hand om mig skälv så skulle aldrig orka ta hand om Albin!

Kl.8.30 imorse när Albin och jag gick upp kände jag att det fortfarande värkte i magen...suck!
Ringde då till vårdcentralen och sa att jag ville opereras för gallstenarna, sen tog jag en till tablett.
När det inte hade gått över vid 10-tiden så ringde jag till mamma och sa att vi måste åka till akuten för då orkade jag inte ha ont längre!

Mamma kom hit nästan på en gång, pappa var oxå med...tack ni är underbara! Så då åkte vi till akuten, där gick allting ganska fort.
Fick ta en del prover, nästan samma som sist och sen fick jag träffa en läkare.
Han kollade på alla mina prover, han reagerade på att mina levervärden inte var så bra. Jag hade tydligen reagerat på dom tabletterna som jag fått sist!
Men det var tur i oturen för nu blev det snabba bud om operation!
Ska opereras någon gång i Januari så det känns jätteskönt!

Fick föresten morfin idag mot värken och jäklar va yr jag blev.
Kände mig nästan full..ingen dålig spruta med morfin jag fick, men det tog juh bort värken!

Mamma och jag fick oss ett gott skratt oxå för jag var inte helt med i matchen efter sprutan. Jag pratade konstigt och blev snustorr i munnen så om jag hade skrattat för stort hade läpparna fastnat på tänderna :)
Det var min dag det!

Glömde ju berätta en liten detalj också.
Jerry han mådde inte så bra här hemma heller så Ann kom och hämtade Albin en stund så att Jerry kunde få sova medans jag var iväg!

Tack Ann, Bosse, mamma och pappa för att ni ställer upp! Vad skulle vi göra utan er?! Ni är guld värda...kramis


Kommentarer
Postat av: Madde S

Hej Marlén! Har du läst Kickis blogg: http://kicki.webblogg.se . Jag tror att hon precis har opererat gallsten. Kram Madelene

2011-12-13 @ 05:42:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0