Ännu en sömnlös natt

Ja fy tusan. Jag som trodde att jag skulle kunna somna igår när jag gick och la mig, kände mig ju jätte trött just då men sen så fort jag kryper ner under täcket så blir jag "pigg".
Tror jag somnade vid 03.30 första gången och då sov jag nån timma och sen låg jag vaken en stund och så fortsatte det. Vaknade till igen straxt efter kl.06 när älsklingen kom hem från jobbet.
Tänkte att gud va skönt nu kan jag äntligen sova när han kommit hem, men icke sa nicke!
Det slutade med att jag tog med mig mitt täcke och gick ut och "la" mig i soffan vid 9-tiden, tog lite yoghurt och sen efter det så somnade jag till slut i soffan..Vaknade vid kl.13 då Jerry gick upp!
Skönt att jag fick sova några timmar i alla fall!
Får se hur det går ikväll ifall det går bättre...

Jag har i alla fall tänkt att minst 1 timma innan jag ska lägga mig så ska jag stänga av datorn, tvätta bort sminket och borsta tänderna så jag inte behöver göra det när jag ska lägga mig.
Jag hoppas att det funkar i alla fall för jag behöver verkligen sova.
Är ju så himla trött så det borde ju inte vara några problem!

Någon mer än jag som har sömnproblem?
Kanske någon som har lite sömntips att dela med sig av...
Kramis

Kommentarer
Postat av: Emma

Du är inte ensam om att sova dåligt! Jag är så trött att jag knappt kan vara vaken till 21.30-22.00!

Gör mig i ordning o går o lägger mig, somnar kanske till en stund eller så ligger jag bara o väntar på att Olivia ska komma (hon gör det varje natt). Ibland kan jag somna och vakna av att hon springer in till oss med. När hon väl har kommit så ligger jag bara o lyssnar på alla ljud. Från henne, utifrån o från grannarna. Tittar på klockan o tänker -Nej, nu måste jag sova, ska ju upp snart- eller -Olivia kommer att vakna snart och då kommer jag inte orka gå upp- sen är bebis väldigt aktiv mellan vissa klockslag på nätterna och det blir väl så när h*n tittar ut med, brukar vara lite så att så som de är i magen blir de utanför (med vaken tider alltså). Oj vad mycket det blev hihi! Hoppas att allt är bra med dig annars..?

2011-02-15 @ 20:13:10
URL: http://steniz.blogg.se/
Postat av: Angelica

Usch, vad jobbigt. Man behöver ju verkligen sova såhär på slutet. Jag hade ju inte riktgigt samma problem när jag var gravid (somnade ju 19:30 och sov sedan till jag var tvungen upp o jobba) men några små förslag kan man ju komma med. Prova med att gå och lägg dig i sängen tidigare och kolla TV där då kanske du slumrar till under något program o då behöver du ju inte gå upp o ta dig till sängen. Eller ställ klockan tidigt så att du får gå upp tidigt ett par dagar i rad. Det fungerade iaf på Melker närt han var liten. Vi fick ju aldrig honom i säng före 22-23, men när vi började med att gå vid 7 istället för 8:30 så somnade han vi 20. Hoppas du fått lite tips iaf. Är så spännande nu, går och tänker på er varje dag. Man vet ju aldrig om det kommer ett samtal eller mess att ni får åka in =)Hoppas du får sova lite mer framöver nu. Kramar på er

2011-02-16 @ 07:08:50
Postat av: marlén

Angelica: Inatt har jag i alla fall fått sova 3 timmar i ett streck så det är nog rekord :) Blir ju lite knasigt med mina sovtider eftersom Jerry jobbar nätter och då vaknar jag ju så lätt när han kommer hem, då känns det som det är för tidigt att gå upp eftersom jag bara kanske sovit 3-4 timmar då. Jaja, jag får stå ut nu sista veckorna. Gud vad jag räknar ner dagarna nu! Lovar att vi hör av oss så fort vi åker in till BB :) Kommer ihåg att vi också väntade som tusan när det var dags för Melker att titta ut :) Ha de så bra och hälsa familjen...Många kramar från oss 3..

2011-02-16 @ 15:59:01
URL: http://anithamarlenlinnea.blogg.se/
Postat av: Angelica

Ja, jag förstår att det är lätt att vakna när han kommer hem. Var också lättväckt på nätterna på slutet men som tur var så somnade jag om inom 30 min iaf och det är jag glad för. Det var ungefär de 30 min som behövdes för att jag skulle hinna vända på mig och sedan stoppa tillbaka alla kuddar på rätt ställe innan jag kunde slappna av ;)Kämpa på nu, det är värt allt sen =)

Kramar

2011-02-17 @ 07:12:53
Postat av: marlén

Angelica: Jag får försöka stå ut nu dom sista veckorna :) Är ju som sagt värt det sen..Kramar

2011-02-17 @ 12:12:20
URL: http://anithamarlenlinnea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0