BB-väskan

Idag så har jag lovat Jerry att jag ska packa i ordning BB-väskan.
Har ju förberett vad vi ska ha med till bebisen, men måste ju ha grejer till mig också.
Nu är frågan vad man ska ha med sig.

Här är i alla fall litegrann som jag tänkt packa i ordning:
Mysdress
T-shirts/linnen
Tofflor
Amnings BH
Strumpor
Trosor
"Hem-outfit"
Smink
Borste + Hårtoffs
Plattång
Hårfön
Schampoo + Balsam

Haha..Jösses!
Kan tro jag ska på semester men vill känna mig fräsch, (så fräsch som det går), när jag fött bebis och då tror jag det hjälper om man får på sig lite smink och fixar till håret. Nu menar jag inte att jag ska göra det på en gång utan mest den dagen då vi ska åka hem från BB.
Vad är det mer jag ska tänka på till mg själv..Hjälp?!
Jag har verkligen ingen aning känns det som.

Någon som kan ge lite tips/råd?
Kramis

Kommentarer
Postat av: Anonym

En rulle extra mjukt toapapper! Sjukhusets papper är som sandpapper :P Och tjocka bindor är också bra att ha :)

Lycka till!

2011-02-23 @ 19:06:54
Postat av: sofie

tips o råd..ta INTE me fön,plattång,shampo/balsam för när du väl blivit mamma o så snyggt MÅSTE duscha vill du göra de fort så du får snusa på din bebis igen=)

2011-02-25 @ 22:15:25
URL: http://mammatillalice.blogg.se/
Postat av: Anonym

Eller shampo balsam ska ju såklart med ja skrev fel jag mena smink:) de tog bara plats i min när ja fick Alice så ja hoppade över de med Lowa:) sofie

2011-02-26 @ 07:52:25
Postat av: Pernilla

Något för läpparna, man kan bli jäkligt torr av sjukhusluft.

Nässprej, samma där, sjukhusluft. Jobbigt att inte kunna andas ordentligt.

Du skrev inte heller kamera, mendet antar jag du tar med, glöm inte heller laddare till alla saker, mobil, kamera etc.

Några tips;) kram kram

2011-02-26 @ 08:49:12
Postat av: marlén

Sofie: Okej, jag får se hur jag gör. Vill se fräsch ut ändå när jag åker hem från BB :) Får väl se hur jag känner när jag väl är i den sitsen.



Pernilla: Ja nässpray är ett MÅSTE. Det har varit ett måste under nästa hela graviditeten. Hoppas jag slipper den sen när bebisen tittat ut. Kamera har jag packat och laddare, bara glömde skriva det :) Tack för påminnelsen! Kram kram

2011-02-26 @ 14:50:34
URL: http://anithamarlenlinnea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0