BB-väskan

Sådär..Nu har jag förberett litegrann av vad som ska med till BB.
Har inte packat ner något till mig själv än men till Albin/Alice så är det nog så gott som klart.
Insåg i alla fall att vi inte hade så mycket kläder i strlk.50 så vi kommer nog att behöva handla en del, men känns ändå bra det för då kan vi ju köpa lite roligare kläder sen i rosa eller blått..
Jag skickar iväg Jerry på en shoppingrunda medans bebisen och jag ligger kvar på BB och vilar upp oss.
Kan vara kul för Jerry att få välja ut en massa snygga kläder till sin lilla busunge!

Min BB-väska innehåller just nu:
1 filt
1 snuttis
1 speldosa
2 nappar
2 mössor
1 teddyoverall
1 teddyjacka
2 byxor
4 bodysar
3 strumpor
2 pyjamaser

Hjälp..Vad är det mer som behövs?
Jag har verkligen ingen större koll känns det som..
Finns säkert någon läsare som vet lite mer vad som kan behövas!
All hjälp mottages med öppna armar :)
Kram på er


Kommentarer
Postat av: Anonym

herregud vad grejer. En uppsättning kläder att åka hem i va allt jag hade med till bb.

2011-02-16 @ 16:35:17
Postat av: marlén

Anonym: Hellre att jag har med för myckt än för lite. Man vet ju aldrig hur länge man blir kvar på BB heller :)

2011-02-16 @ 16:38:31
URL: http://anithamarlenlinnea.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag var så inställd på kläder till mig o bebis att jag glömde bort hygienprodukterna. Som tur är så finns j uapoteket nära så Robban fick gå iväg o handla sådant till mig! Bra att skriva upp på listan i alla fall =0) sen sköna tofflor åt dina fötter, så du slipper gå runt i strumplästen =0)

2011-02-16 @ 19:24:30
URL: http://steniz.blogg.se/
Postat av: Angelica

Blöjor kan vara bra att ta med, men det finns även på BB, samma sak med våtservetter att torka den lilla rumpan med. Finns "torrservetter" att blöta i vatten på BB. Till dig, duschgrejer, amningsilägg, amningsbehå, bindor att ha på när man åker hem (du kan även fjeska lite för personalen o få med dig ordentliga bindor från BB, det gjorde jag). Myskläder!!

Ni får skicka en liten önskelista här snart. Längtar också efter att få handla sådana där söta små kläder igen. Vår plutt blir ju så stor, senaste imorse drog han en mening på 4 ord. Det går så fort nu, man hinner inte riktigt med.

Kramar

2011-02-17 @ 07:09:03
Postat av: marlén

Emma: Okej, jag ska försöka komma ihåg att tänka på grejer till mig själv också..i värsta fall får Jerry åka hem och hämta. Är ju inte så långt som tur är. Tofflor ska jag verkligen komma ihåg..bra tips!



Angelica: Okej, jag ska skriva upp en liten lista så jag bara kan slänga ner dom grejerna i väskan sen. Fortfarande inte köpt mig nån amningsBH väntar in lönen :) Ja gud, Melker är ju 1 år och 7 månader..Går ju så himla fort! Blir mysigt att se hur han blir mot våran lilla :) Det kommer en liten önskelista så fort bebisen tittat ut. Tänkte komma och låna eran babysitter nån dag också om det var okej? Du får hälsa familjen..Ha de bäst! Kramar

2011-02-17 @ 12:09:42
URL: http://anithamarlenlinnea.blogg.se/
Postat av: Angelica

Absolut, bara ni kommer över. Ni kanske kan komma förbi en stund i helgen eller imorgon när vi slutat jobbet. Brukar vara hemma vid 15:30 fredagar. Vi kan ju höras. Kramar

2011-02-17 @ 13:56:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0