Ikea

Igår efter att jag slutade jobba klockan 16 så åkte Jerry och jag in till Ikea i Örebro och köpte skötbord.
Fick ju pengar till det när jag fyllde år så nu kunde jag/vi inte hålla oss längre.

Det var nog rekordtid inne på Ikea. Var bara in och kolla vart skötbordet skulle ligga på lagret. Gick vidare mot lagret och sån tur var är ju ljusavdelningen efter vägen så det fick följa med några paket hem. Sen vidare ut på lagret och hämtade skötbordet och sen till kassan. Tror att det gick på max 20 minuter..Haha!

Sen var det ut till bilen och åka hemåt för att montera skötbord, men stannade till på Nöjesbutiken också och hyrde med 2 filmer hem. Vi tyckte det var dags för lite filmmys! Bäst att passa på nu innan bebisen tittar ut för då blir det nog inte att se någon film ostört...men jag längtar som tusan!

När vi kom hem så blev det Jerry som monterade och jag läste bruksanvisningen, bra teamwork om jag får säga det själv. Var dock lite oense om möbleringen därinne...Är ju svårt när man inte har allting hemma som man vill ha i barnrummet. Fick i alla fall stå över natten som vi ställde det, men nu medans Jerry var och tränade så provade jag att möblera. Behövde bara flytta om en gång sen blev jag nöjd...Som det känns nu i alla fall!

Nu längtar jag bara tills vi ska hämta sängen och bädda i ordning det men det får dröja tills början av februari, vill inte att katterna ska ligga i bebissängen så skönt att göra det lite senare!
Ska ju ha spjälsängen inne i vårat sovrum också första tiden så det spelar ju ingen roll med möbleringen av barnrummet att göra just nu :)

Kram på er


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0