Vecka 32+0

www.mammasidan.se

Din graviditetsvecka:
32
Fostrets ålder: 30 uker


Alla barnets 5 sinnen fungerar. Det saknas ett isolerande fettlager på kroppen för att kunna hålla värmen utanför livmodern. Om ditt barn föds nu, behöver det därför läggas i kuvös.


Du har antagligen lagt på dig mellan 9 och 12 1/2 kilo hittills. Drick mycket vatten för att förhindra förstoppning. Ät många små måltider för att undvika halsbränna och dålig matsmältning.


Fostrets vikt
: ca. 1950 g
Fostrets längd: ca. 40 cm


Stod inte så mycket denna veckan, men känns som om bebisen växer en hel del därinne.
Blir bara mer kraft i sparkarna och rörelserna som den gör därinne. Kan säga att det inte är så lätt att hitta nån skön sovställning nu heller, men kan säga att nässprayen som jag fått utskriven nu hjälper i alla fall så det är skönt! Läste i alla fall lite om hur mkt man ska ha gått upp ungefär, det beror ju givetvis på, men jag har i alla fall gått upp +3,7 kg så det är jag sååååå nöjd med. Hoppas att jag ska kunna hålla vikten hyffsat också nu sista tiden. Ska göra mitt bästa, men tror nog det ska gå bra. Ni behöver inte vara oroliga att jag bantar eller inte äter ordentligtt för det skulle jag aldrig göra. Skulle aldrig göra nått som kan skada Jerrys & min lilla skatt.

Räknade ut igår också att det bara är 55 dagar kvar till BF.
Kan säga att jag fick lite småpanik då, inte att jag är nervös för förlossningen än men jag har verkligen ingen koll på vad som är kvar som måste fixas...Hjälp!?
Jerry han tog det lugnt i alla fall, han tyckte det kändes som en lång tid.
Jag hoppas i alla fall att sista tiden så rulla på lika bra som de andra månaderna har gjort.
Håller verkligen mina tummar för det!

Nedräkningen börjar nu i alla fall..
Kramis


Kommentarer
Postat av: Emma

Om du vill veta mer om vad du ska packa i BB-väskan så googla lite på det, det gjorde jag med Olivia. =0)

2011-01-15 @ 11:16:41
URL: http://steniz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0