3 månader

Imorn så blir våran lillprins 3 månader.
Herregud..Var tar tiden vägen?!

Känns helt underbart att vara mamma.
Trivs verkligen och det känns som att man varit mamma längre än 3 månader, man lär sig snabbt att komma in i mammarollen men sen är det ju självklart en massa nya saker som man får lära sig när Albin växer och blir större. Tur att det finns andra mammor och kompisar som man kan få råd och tips från.

Imorn så är det i alla fall dags för Bvc.
Det känns sådär, blir ju kul att kolla vikten, längden och träffa barnmorskan men sen så är det ju även dags för vaccinationen. Har verkligen ingenting emot sprutor när det är i mig dom ska stickas, men det tar emot att dom ska sticka min lillprins fast jag vet att det kommer gå bra. Han kommer antagligen bli väldigt ledsen precis när dom sticker och en stund efter men sen när han får tröst så kommer det att gå bra!
Jerry följer ju med imorn också så det känns himla skönt.
Om vi inte pratar sprutor nått mer just nu så brukar ju Jerry och jag prata lite om hur mkt vi tror Albin vuxit och gått upp i vikt så här får ni se vad vi tror om morgondagen.

Vikt: 5730 gram (en viktuppgång på 130 gram från förra tisdagen då vikten var 5600 gram)
Längd: 64 cm (+4 cm, då är det exakt en månad sen förra gången som vi kollade längden som då var 60 cm).

Vi får se om vi ligger nära eller inte.
Nej nu ska jag kolla vidare på datorn en sväng medans Albin sover bredvid mig i soffan.
Har varit en väldigt lugn dag idag, mycket sovande och så lite ätande men han tar väl in en massa nya saker och då är det ju klart att han behöver mkt sömn.

Ha de så bra allihopa..Kramis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0