Uppdatering

Jag försöker mig på en liten uppdatering.
Båda mina älsklingar ligger och sover...Så fina så!

Gud nu måste jag ju tänka efter vad vi har gjort i veckan.
Hmm...Skulle ju iväg till banken i måndags och prata lite med dom, men henne vi hade bokat tid med var hemma p.g.a personliga skäl. Tycker i alla fall det är dåligt att ingen kunde ringa till oss och berätta det.
Hade det varit tvärtom så hade det ju blivit världens liv.
Väntar fortfarande på att banken ska ringa oss så vi kan få en ny tid!
Efter banken så gick vi och lunchade på Som hemma och sen fick det bli en sväng in till Bokia och hälsa på Ann.

I tisdags så hade vi ju tänkt gå på babycafé men både Albin och jag var så förkylda så ingen idé.
Vill ju inte smitta dom andra barnen..Känns ju lite onödigt!
Jag åkte i alla fall och hämtade mössorna som jag beställt från SuperNova. (www.nenaandnova.blogspot.com)
Gud va fina dom var...Är super nöjd och jag kommer säkert att beställa mer saker därifrån.
Kan verkligen rekomendera er att handla grejer därifrån för gud va fina dom blev och man kan ju vara med och bestämma hur man vill att dom ska se ut.

I onsdags så åkte vi in till Kristinehamn vid 9-tiden.
Lämnade in bilen på service hos Skoglöfs bil, var där vi köpte bilen.
Under tiden som dom gjorde det så tog vi oss en promenad in till stan, fick bli en fika på Eje´s konditori.
Smakade riktigt gott!
Sen när vi var klara där så gick vi till Ica Maxi och handlade litegrann.
När vi var där så ringde dom från verkstan och sa att bilen inte skulle hinna bli klar till kl.12 som dom sagt så då fick jag ringa till pappa så han kunde komma och hämta oss.
Ingen lust att vänta på att bilen skulle bli klar eftersom dom inte visste någon tid.
Pappa släppta av oss hemma så då fick det bli lite käk och sen gick Albin och jag hem till mamma och pappa en sväng. Jerry skulle sova några timmar eftersom han inte hunnit sova nått då vi åkte in till Kristinehamn så tidigt och han slutade ju jobba kl.06 i tisdags.
Jag passade på att ta hjälp av mamma och färga håret.
Är ju höst nu så då kan jag ju inte gå ifrån mina traditioner och bli mörkhårig..Hihi.
Blev mörkbrunt och jag är super nöjd med färgen, känns skönt att få lite färg i håret. Kände mig råttfärgad förut, hade ju inte gjort något med håret på flera månader och ska man ha slingor så är det ju finast om man gör slingor lite då och då så slipper man se så "dassig" ut i håret.
När jag färgat klart håret så ringde jag till bilfirman och frågade om dom var färdiga med bilen och det var dom.
Så då var det bara att åka in och hämta den.
Tack mamma och pappa för skjutsen!

Sen på kvällen så spelade Jerry match med sitt korpenlag.
Då var Albin och jag med och tittade så klart, efter matchen fick det bli ica maxi och handla till tacos.
Sen så kom Ann och Bosse hit och gjorde oss sällskap. Dom var lite Albin sjuka :)

Igår (torsdag) så var det städdag.
Jerry dammsög och moppade golv, han gör så fint min pojkvän.
Bara att njuta nu i helgen av en ren och fräsch lägenhet!
På kvällen så kom Jerrys faster med familj hit och kollade på Albins dopfilm, dom kunde inte vara med på dopet så då fick dom i alla fall se filmen. Käkade lite kallskuret som Jerry och jag hade fixat i ordning och sen så blev det lite marängtårta...Smakade smaskens!

Idag så tvättar vi, ska snart ner och fixa i ordning 2 nya maskiner.
Hade tänkt att ta en sväng till stan också med Albin, men så när vi kom ut i trappuppgången så spöregnade det ju ute så då gick vi in igen. Albin han somnade hos mig i soffan och där ligger han fortfarande och sover.
Ikväll så kommer mamma hit och gör oss sällskap, Jerry han jobbar hela helgen men snart är han ledig en hel veckan igen...Längtar!

Imorn så ska vi till Filipstadsmarken.
Ska åka in med mamma och Albin, sen så åker Micke, Angelica och Melker i sin bil in.
Sen tar vi nog sällskap därinne. Blir ju inte att handla en massa men skönt att åka hemifrån en stund och så får Jerry sova i lugn och ro. Tycker det är viktigt att han får göra det när han ska jobba natt!

Sådär..det här kallar jag uppdatering.
Förstår inte att det ska bli så långa inlägg, men blir väl så när jag inte uppdaterar så ofta.
Jag ska försöka bättra mig...Nu är Albin på väg att vakna så dags att avsluta.
Får se om jag jag kanske skriver mer ikväll :)
Vad ska ni göra i helgen?
Kramis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0