Förlossningen

Tänkte bara skriva lite om förlossningen medans jag har det rätt så färskt i minnet, kanske missar litegrann men skitsamma! ;)

Klockan 05.10 imorse så trodde jag att vattnet gick, men det var tydligen den berömda slemproppen.
Vi åkte i alla fall in på bedömning kl.07.30, värkarna började komma tätare nu och blev mer intensiva.
Jag var öppen 4 cm vid 08.30 och sen så gick allting väldigt fort!

Fick komma in på förlossningssal vid 08.45 ca och nästan på en gång bad jag om lustgas vilket funkade hur bra som helst...vet inte vad klockan var när jag bad om epidural, men hann inte få det för innan de hade fixat klart det så kändes det som jag bara ville krysta så Jerry sa till barnmorskan och undersköterskan att jag ville krysta.
Eftersom inte vattnet hade gått än så kändes det som att det inte gick att krysta, kändes som om det var något ivägen så då tog dom hål på hinnan.
När de hade gjort det så gick allting jättefort...jag krystade 2 eller 3 gånger och sen kom våran underbara lilla prinsessa ut! Det tog ca.13 minuter från att de stack hål på hinnan tills att Agnes och moderkakan föddes...
Hon är helt underbar, våran fina lilla Agnes!

Imorn ska äntligen Albin komma och träffa sin lillasyster, blir spännande att se vad han säger och gör...

Kram på er allihopa
Nu ska jag och min underbara prinsessa sova, hon sover redan men jag kan inte sluta titta på henne...
Sen saknar jag mina prinsar därhemma oxå, skönt att de kommer imorgon och sen på söndag om allt ser bra ut så åker vi nog hem <3

Godnatt & sov så gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0