Jobba jobba jobba

Så himla skönt!
Har haft en himla tur med jobb sen jag började jobba som Springvikarie inom barnomsorgen. Har ju haft vikariat på Smeden i 3 månader (oktober-december), jobbade 50 % då och det har känts hur bra som helst.
Tyvärr kändes det ju sorgligt när det blev december och viket tog slut, var en förskolelärare som fick den tjänsten och det förstår jag ju eftersom hon har utbildning.
Sån tur är så har jag fått fortsätta på Smeden för nu är det en personal som är sjukskriven i ca.6 veckor, jag har i alla fall fått hennes vikariat i 3 av dom 7 veckorna än sålänge och jag håller mina tummar så hårt jag kan för att jag ska få de sista 3 veckorna oxå!

Jag trivs hur bra som helst på jobbet, så skönt att veta innan hur man ska jobba.
Har ju tyvärr fått reda på att det inte var så populärt bland andra vikarier att jag fick vikariatet i höstas, men struntar i det!
Nu vill jag bara fortsätta att jobba på som vanligt och sen i mars gå hem och vara mammaledig förhoppningsvis :) ska ansöka om havandeskapspenning så hoppas jag kan få det!
Känns tungt redan nu att jobba vissa dagar så jag kommer ju inte orka jobba ända fram tills det är dags att föda barn ;)

Så nu blev det uppdatering om jobbet oxå :) känns som ett rörigt inlägg men skönt att bara skriva av sig!

Kramis


Kommentarer
Postat av: Emma

Alltid skönt med långvik. Själv har jag aldrig under mina 6år fått nått...och nu kommer jag garanterat inte få nått då jag snart är inlasad, vilket jag inte får bli så då är det tack och adjö om inte facket kan hjälpa mig.
Håller tummarna för att du får de sista veckorna med. Som sagt skönt att veta vart man ska och skönt för både barn, föräldrar och personal att det inte är en massa olika från dag till dag :-)

2013-01-13 @ 08:29:11
URL: http://steniz.blogg.se
Postat av: Anna

Tycker jag kan känna igen det där- att vissa inte tycker det är populärt! Men det är ju inte du som har sett till att du fått det- förutom att du gör ett bra jobb förstås och det kommer fram till rätt person/personer! :) Jag hade hoppats att få va kvar lite längre på Ugglan men blev en resursare som fick fortsätta istället...! Förresten på tal om utbildning- Barn och Fritid är ju bättre än ingen utbildning alls! För visst hade du gått det...? Kram/Anna (Fridas mamma)

2013-01-13 @ 13:41:29
Postat av: Ida-Marie

Äsch bry dig inte om vad andra tycker. Som om de hade tackat nej av hänsyn till andra om de blivit erbjudna?.. Nej jag tror inte det va. Avundsjuka kallas det. Man tackar ju och tar emot för det man får!! Du har gjort ett bra intryck helt enkelt! :)

Kram

2013-01-16 @ 12:43:54
URL: http://imo.bloggplatsen.se
Postat av: Marlén

Emma: du borde ju i alla fall bli erbjuden jobb eftersom du fortfarande har dagar kvar..eller? Låter konstigt annars!
Jag håller oxå tummarna att jag får de sista veckorna på Smeden, känner mig "hemma" där med personal & fröknar och såklart föräldrarna...kram

Anna: Ja jag har fått mycket beröm på jobbet så det känns skönt, skönt att få uppskattning!
Typiskt att du inte fick vara kvar, har du fått något annat vik?

Japp jag har gått barn och fritid 2001-2004, hade nog valt samma gymnasielinje idag om jag skulle pluggat :)
Hoppas du får något längre vik igen! Kram

Ida-Marie: Ja absolut! Jag skulle aldrig tacka nej till ett längre vik och speciellt inte om allt känns så bra som det gjort på Smeden med barnen, fröknarna och föräldrarna! Är såååå glad och tacksam att jag fått detta..Kram

2013-01-19 @ 23:29:22
URL: http://www.anithamarlenlinnea.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0